سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وردپرس چیست؟ به ساده ترین زبان ممکن

وردپرس CMS یک سیستم مدیریت محتوا است . معمولا با ایده سرویس وبلاگ نویسی همراه است ، اما در واقع خیلی بیشتر از این است! این بستر امکان ایجاد وب سایت های قوی و کاملاً کاربردی و دستیابی به تقریباً هر سطح از پیچیدگی را فراهم می کند.

با نگاهی به شبکه جهانی وب ، که از حدود سال 1991 تاکنون وجود دارد ، وردپرس کاملاً جوان است. این پلتفرم توسط مت مولن وگ و مایک لیتل در سال 2003 بنیانگذاری شد و در آن زمان یک پروژه قبلی به نام b2 / cafelog بود. با گذشت زمان ، وردپرس به تعداد زیادی ویژگی ، گزینه های شخصی سازی و پیشرفت های امنیتی مجهز شده است. در حال حاضر این پلتفرم یک تیم کامل از توسعه دهندگان و همچنین یک جامعه بسیار بزرگ دارد که این پلتفرم را آزمایش می کنند و آن را به حد مجاز می رسانند.

بسیاری از سایتهایی که هر روز از آنها استفاده می کنید برای برخی از قابلیتهای خود به وردپرس اعتماد می کنند ، حتی گاهی اوقات همه آنها: نیویورک تایمز ، Best Buy ، Mashable ، TechCrunch ، حتی یکی از سایتهای Jay-Z ... اگر از WordPress برای پروژه های شما ، شما در شرکت خوبی خواهد بود!

فراتر از این مثالهای معروف ، 26% وب سایتها از وردپرس استفاده می کنند. این بدان معناست که سیستم عامل 60% از بازار را کنترل می کند. در اینجا مقایسه  ای از رایج ترین CMS وجود دارد که به شما ایده محبوبیت وردپرس را می دهد و در عین حال باعث می شود نام سیستم عامل های مشابه را کشف کنید.

 

 

 

استفاده

وردپرس از زمان راه اندازی محبوبیت فوق العاده ای داشته است ، اما ممکن است شما به عنوان یک توسعه دهنده وب از خود بپرسید "چرا من می توانم از یک پلت فرم قدیمی و پیش پا افتاده استفاده کنم وقتی می توانم چیز متفاوتی بسازم؟" بسیاری از سایت های وردپرس در واقع ظاهر و عملکرد مشابهی دارند. اگر کاربر وردپرس هیچ یک از تنظیمات پیش فرض را تغییر ندهد ، بدیهی است که وی از WordPress برای ساخت سایت خود استفاده کرده است. اغلب اوقات ، این منجر به محتوای بدون ساختار و یک تجربه کاربر جالب است.

با این حال ، تا زمانی که تجربه وردپرس را متناسب با نیازهای محتوای خود تنظیم نکنید ، به قدرت این پلتفرم پی نخواهید برد. :)

در این دوره ، خواهید دید که چگونه می توانید از هر دو جهان بهترین بهره را ببرید ، مانند TechCrunch: شما از ویژگی های آماده وردپرس استفاده می کنید و آنها را با نیازهای خاص توسعه وب خود سازگار می کنید. خبر خوب این است که ، شما برای انجام این کار حتی نیازی به یک توسعه دهنده وب باتجربه نیستید (البته چیزی مانع شما از این کار نیست)! با ویژگی هایی مانند صفحات ، پست ها ، پلاگین ها و مهمتر از همه تم ، هر وب سایتی که برای نیازهای شخصی یا مشتری ساخته شده باشد می تواند توسط وردپرس کاملاً شخصی سازی و مدیریت شود.

 

زبان

در اینجا برخی از مفاهیمی است که وردپرس در سیستم عامل خود گنجانده است. این کلمات غالباً در این دوره مطرح خواهند شد. با سنتز این عناصر در سایت خود ، قادر خواهید بود هر پروژه شخصی یا درخواست مشتری را انجام دهید.

صفحات

صفحات یکی از دو مفهوم مهم در وردپرس هستند. این یک صفحه جداگانه در داخل یک سایت وردپرسی است که عنوان و محتوای خاص خود را دارد. این می تواند صفحه اصلی یا یک صفحه جداگانه باشد ، مانند "درباره" یا "تماس". برای افزودن صفحه در وردپرس ، تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن روی یک دکمه است.

مقالات

مقالات ورودی های جداگانه ای هستند که در یک صفحه با هم جمع شده اند. بسیاری از سایت های وردپرس صفحه اصلی را نشان می دهند که همه پست ها را به ترتیب نزولی تقسیم می کند. برای وبلاگ ها و سایت های خبری بسیار مفید است ، اما برای انواع دیگر مطالب بسیار کمتر است.

 

افزونه ها

پلاگین ها ویژگی هایی هستند که می توانید به صورت جداگانه اضافه کنید ، آنها قدرت یک سایت وردپرسی را افزایش می دهند. اینها شامل یک captcha ساده برای افزودن به سایت شما ، ویژگی های امنیتی ، فرم های تماس ، ویژگی های شخصی سازی تصویر ، گزینه های تجزیه و تحلیل و موارد دیگر است.

 

قالب ها

تم ها گروهی از پرونده ها و قوانین سبک هستند که ظاهر سایت شما را تعیین می کنند. با انتخاب و تغییر اندکی موضوع مناسب خود ، رنگ ها ، قلم ها و نمایش بصری بسیار خوبی از سایت خود دریافت خواهید کرد.

چه چیز دیگری نیاز دارید؟ این عناصر برای تولید وب سایت های شگفت انگیز و منحصر به فرد با وردپرس هماهنگ عمل می کنند . اینجا میریم!